Które owoce oraz warzywa warto jeść zimą?

W czasie zimy nasz układ odpornościowy jest słabszy, przez jesteśmy o wiele bardziej podatni na przeziębienie. Jesteśmy w stanie jednakże temu zapobiec słusznie się odżywiając. Zatroszczmy się o to, żeby w naszej codziennej diecie znalazły się konkretne warzywa i owoce. Niżej dowiecie się, jakie będą najlepsze.

Nasz organizm potrzebuje trafnej ilości witamin, minerałów i innych niebezużytecznych elementów odżywczych, aby prawidłowo funkcjonować. W czasie zimy ludzka odporność naturalnie się obniża, skutkiem tego musimy zadbać o dobrą dietę, żeby nie doprowadzać do częstych przeziębień czy infekcji. Szczególną rolę grają tu warzywa oraz owoce, jakie obejmują wiele niezbędnych składników i witamin, które mogą nam wspomóc w powiększaniu odporności.

Wbrew pozorom wybór owoców i warzyw w czasie zimy jest naprawdę spory. Należałoby nie zapominać o tym, żeby wybierać produkty, co do których mamy pełne przekonanie, że są porządnej jakości oraz pochodzą z naturalnego środowiska hodowlanego. Niestety wiele owoców lub warzyw, jakie jesteśmy w stanie znaleźć w znacznych sklepach zawierają materiały chemiczne lub pestycydy, i wielokrotnie pozbawione są istotnych wartości odżywczych i smaku. Wybierajmy wobec tego towary z pewnych źródeł.

Jakie owoce zimą?

Kupujmy owoce sezonowe, takie jak jabłka czy gruszki. Warto wybierać te, jakie pochodzą z naszych rodzimych źródeł oraz zdajemy sobie sprawę z tego, że nie pozostały poddane żadnym chemicznym procesom. Banany czy cytrusy także obejmują ważne wartości odżywcze, jednak musimy nie zapominać o ich dokładnym umyciu – aby przetrwały transport muszą być spryskane nadzwyczajnymi substancjami bakteriobójczymi. Prócz tego możemy skorzystać z mrożonek, które sami przygotowaliśmy wcześniej – wbrew pozorom nie tracą one własnych atutów odżywczych oraz smakowych. Nie zapominajmy o orzechach oraz innych suszonych owocach. Należałoby niemniej jednak dbać o to, by nie zawierały one akcesoriów w postaci cukru czy soli.

Które warzywa zimą?

Jeżeli chodzi o warzywa wybór także jest dosyć ogromny. W czasie zimy najlepsze będą warzywa korzeniowe takie jak marchew, buraki, pietruszka, seler, a również warzywa cebulowe (cebula, czosnek, por), strączkowe (fasola, groch, ciecierzyca, soczewica) i kapustne (kapusta biała oraz czerwona, brukselka). Mamy prawo przyrządzić z nich naprawdę wiele atrakcyjnych potraw i na co dzień wymyślać innowacyjne potrawy z ich dodatkiem. Należałoby nie zapominać także o kiszonkach (kiszona kapusta lub ogórki) – są naturalnym probiotykiem, posiadają niemało witamin i soli mineralnych, przez co wzmacniają układ immunologiczny. Najprzyzwoiciej jeżeli skorzystamy z osobistych przetworów.

Czego się wystrzegać?

Jeśli gra toczy się o owoce – unikajmy truskawek. Czasem są w stanie one pojawiać się na sklepowych półkach, jednakże z pewnością nie pochodzą one z naturalnych hodowli. Strońmy również pomidorów oraz ogórków – niestety są one importowane z innych krajów, a nieraz też uprawiane na chemicznych nawozach, przez co tracą one własne wartości odżywcze. Innym warzywem, z jakiego należy zrezygnować zimą jest szpinak. Chyba, że zamrozimy go letnią porą, kiedy jest jego faktyczny sezon.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *